Pealeht
Minu BMW
Minu Mazda
Võimendid
Mõõdetud
Mõõtmisest
Koormustakisti
Heligeneraator
Kalkulaator

Teooria

 
  Heliisolatsioon

10 Apr 2003

Tänane päev möödus siis pigimatte pagasnikusse paigaldades. Nagu õige mootori tuunimine peaks hakkama piduritest, peaks ka õige helisüsteemi paigaldus hakkama heliisolatsioonist. Eelnevalt oli mu autol pigimattidega kaetud suurem osa põhjast ja rattakoobastest, ning näpuotsaga oli seda visatud ka külgedele. Lisasin nii palju kui võimalik põhja ja koobastele, ning nii kaugele kui ulatus panin külgedele nii välimise kui ka sisemise pleki peale. Natuke läks ka istmete alla ning ka pagasiluugi välimise ja sisemise pleki peale. Üldiselt olin vähe valesti arvestanud: planeeritud 2 m2 asemel kulus mul hoopis 1 m2 matte. Ülejäänu panen siis hiljem ustesse.

Üldiselt jäin tulemusega rahule. Väljastpoolt plekki koputades oli juba vahe selgelt tunda. Ning paigaldamine oli ka kerge. Nässu ei läinud midagi. Ning mingit pigi ega ville mul ka näppudel ei ole. Olgugi, et neid matte pidi saama ka ilma kuumaõhupüstolita paigaldada, oli ikkagi väga hea enne paika panemist matt pehmeks lasta ning hiljem veel kuuma õhuga üle, et siis matt täpselt pleki kuju järgi siluda. Kuna paigaldasin garaažis, kus temperatuur nullilähedane, oleks ilma puhurita väga raske olnud - matt oli nii rabe, et lausa murdus!

Küsimused - Probleemid: black.salupa@mail.ee