Pealeht
Minu BMW
Minu Mazda
Helisüsteem
Heliisolatsioon
Juhtmed
CD-Box
Esikõlarid
Bassielemendid
Kast
Võimendid

Lexus style tuled
Klaasriie
Mõõdikud
Üritused

Võimendid
Teooria

 
  Kast

24 Jul 2003

Nüüd on tagumine aeg kajastada woofrikasti ehitust. Kuna JBL 1500Gti elemendid on n.ö. vana kooli omad, siis nad vajavad väga suurt kasti. Seega tuli kast teha nii suur kui võimalik ning kasutada ära iga soppi auto pagasnikus. Keeruline ta küll on, kuid heli nõuab ohvreid. Kast on külgvaates viie tahuline, ükski sein pole teisega paralleelne ega täisnurga all. Eestvaates on vaid pool seina vastasseinaga paralleelne. Selline ehitus aitab vältida seisulaineid.

Esisein on 8mm pleksiklaasist ehk akrüülist. See oli jämendaim, mida mina Eestist leidsin. Kuna aga pikim vahemaa kinnituste vahel on 15cm ja elemendid toetuvad peaaegu kasti vineerist seinte vastu, siis ei tohiks pleksiklaasi liigse vibreerimisega probleeme olla.

Kasti tegin 33mm vineerist. Seepärast polnud ka sisse tugevdusi peale vaheseina vaja. Kummagi kasti kaks külge on kaetud poroloniga.

Mis siis muud kui tikksaag pihku ja tööle!


Kuigi tikksaega pole kõige parem kaldu lõigata, tuli ketassae puudumisel sellega läbi ajada.


Ja nii valmisidki esimesed kasti osad, mis tuli autos kokku panna, kuna tervena poleks nad lihtsalt autosse mahtunud.


Kasti ülaseina tulid invertertorud, kuna ainult sinna nad mahtusid.


Auk sisse.


Ja nii neli korda.


Ja siis veel kõik augud väikese nurga alla.


Raspliga ümaraks.

 

Ja siis liivapaberiga.

 

Plaadi alla torude jaoks kinnitusmuhvid.

 

Ja torud külge.

 

Pisut ebaühtlane.

 

Kuid enam mitte.

 

Vähe pahtlit.

 

Värske värv!

 

Seda kõike 4x järjest.

 

Ja ülejäänud kasti külge.

 

Tagaplaat istub tihedasti vastu seljatuge.

 

Kast istub autos nii tihedalt, et polekski vaja kinnitada olnud, kuid igaks juhuks.

 

Veel mõned pildid kastist enne viimistlust.

 

Peaproov valgustusega.

.

 

Sellised asjad on siis sees.

 

Vaip peale.

 

Kui musta poroloni ei saa, siis teeme ise.

 

Vot nii.

 

Selline see pleksiklaas siis ongi... roheline ja kriibitud.

 

Väiksed augud.

 

Ja nii tulevad...

 

...suured augud.

 

Valma!

 

Need külge.

 

Ja peaproov nr1.

 

Et asi kenam välja näeks, siis "põsed" ka.

 

Lülitid ventikate ja valgustuse tarvis.

 

Ja ongi kõlarikast valmis.

 

Sageduskarakteristika näeb siis välja selline: vabas õhus ja +12 dB/Oct @ 60Hz korral.

 

27Aug2003

Pimedas ka paar pilti.

 

 

Aga see pole veel kõik. Võimendid ka vaja ju kuhugile panna.

 

Autoaapteek on ilusti olemas.

 

Tõkiskingad on ka, kuid metallist kingad plärisesid. Tuli asendada puidust kingadega.

Valmis kast:

Küsimused - Probleemid: black.salupa@mail.ee